استاندار خوزستان عنوان کرد؛

خروج حدود ۷۰۰ هزار نفر از مرزهای خوزستان

رئیس پلیس راهور فراجا در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد

افزایش ۲۲ درصدی زائران اربعین | ۲۹ مرداد تا ۴ شهریور، روز‌های پیک تردد

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه تعداد زائران اربعین امسال نسبت به سال گذشته حدود ۲۲ درصد افزایش داشته است، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که از ۲۹ مرداد تا چهار شهریور با پیک تردد زائران مواجه خواهیم شد.
رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه تعداد زائران اربعین امسال نسبت به سال گذشته حدود ۲۲ درصد افزایش داشته است، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که از ۲۹ مرداد تا چهار شهریور با پیک تردد زائران مواجه خواهیم شد.
کد خبر: ۱۴۶۹۴۱۶

به گزارش جام جم آنلاین، سردار سید تیمور حسینی درباره آخرین شرایط مبادی مرزی کشور توضیح داد: کماکان در مرز‌های کشور با عراق شاهد تردد زائران هستیم.

وی با اشاره به اینکه از حدود دو روز گذشته روند بازگشت زائران نیز شروع شده است، عنوان کرد: انتظار داریم در روز‌های دوم و سوم شهریور بیشتر شاهد رفت زائران باشیم. اما در چند روز آینده باید بیشتر سفر‌های بازگشت زائران را مدیریت کرد.

رئیس پلیس راهور فراجا درباره افزایش زائران اربعین نیز بیان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که تعداد زائران نسبت به سال گذشته حدود ۲۲ درصد افزایش داشته است.

وی درباره افزایش سفر‌های زائران نیز عنوان کرد: دراین خصوص نیز می‌توان گفت ما با افزایش حدود ۵ درصدی تردد‌ها روبرو هستیم.

‌سردار حسینی با اشاره به اینکه بزرگترین دغدغه ما موضوع تصادفات است، تاکید کرد: بیشتر تصادفات در طول محور‌های منتهی به مرز‌ها رخ می‌دهد که دلیل اصلی آن نیز خستگی و خواب آلودگی افراد گزارش شده است.

رئیس پلیس راهور فراجا عنوان کرد: به همین دلیل به زائران توصیه می‌کنیم که هنگام بازگشت در محل‌های مناسبی که از قبل برای این مساله پیش‌بینی شده است به استراحت کافی بپردازند.

وی درباره اینکه آیا هنوز به زائران توصیه می‌شود که از خودروی شخصی استفاده کنند؟ یادآور شد: کماکان به زائران توصیه می‌شود که از خودروی شخصی استفاده کنند البته با رعایت دقیق قوانین و مقرارت راهنمایی و رانندگی.

سردار حسینی درباره اینکه آیا جای پارک کافی برای زائران پیش‌بینی شده است؟ توضیح داد: هنوز در توقفگاه‌هایی که در پایانه‌های مرزی در نظر گرفته شده فضای خالی وجود دارد و می‌توان گفت حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد ظرفیت این توقفگاه‌ها خالی است.

 رئیس پلیس راهور فراجا درباره اینکه آیا زائران باید هنگام انتخاب مرز خروجی اولویت‌هایی را در نظر بگیرند؟ عنوان کرد: بهترین گزینه برای زائران نزدیک‌ترین مرز به محل سکونت آنهاست. باید توجه داشت که امکانات خوبی در همه مرز‌ها در نظر گرفته شده و از این لحاظ نمی‌توان بین مرز‌ها اولویتی در نظر گرفت.

 وی درباره اینکه در چه روز‌هایی ترافیک به اوج خود خواهد رسید؟ نیز به جام جم آنلاین گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که از ۲۹ مرداد تا چهار شهریور با پیک تردد مواجه خواهیم شد، زیرا شاهد سفر‌های رفت و بازگشت زائران خواهیم بود.

 رئیس پلیس راهور فراجا ادامه داد: به این ترتیب به زائران توصیه می‌شود که با مدیریت درست سفر خود در شرایط مناسب تردد داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها